Każdy właściciel sklepu internetowego, sprzedając swoje produkty online, wie, że Klient nie ma możliwości dotknięcia produktu. Nie może też zobaczyć go na własne oczy. To właśnie profesjonalne zdjęcia produktowe będą przykuwać jego uwagę oraz zagwarantują o wiele większą sprzedaż. Jeżeli jeszcze nie masz profesjonalnych zdjęć, warto jak najszybciej zdecydować się na nie!

Jak istotne są zdjęcia produktowe w sklepie internetowym?

Profesjonalne zdjęcia produktowe są bardzo ważnym elementem w sprzedaży i marketingu. Dzięki nim, dużo więcej sprzedajemy oraz dbamy o wizerunek i rzetelność naszej marki. Gdzie klienci chętniej robią zakupy? Odpowiedź jest prosta! – w ładnym i zadbanym sklepie internetowym! Warto na to zwrócić uwagę, ponieważ prawie 60 procent Polaków robi zakupy właśnie w Internecie! Atrakcyjny wygląd naszego biznesu jest bardzo istotny, a niestety bez profesjonalnych zdjęć produktów jest to niemożliwe.

Przeglądając produkt w sklepie stacjonarnym, nie patrzymy przecież na niego tylko z jednej perspektywy, ale obracamy go, oddalamy czy zbliżamy. Klienci w sklepie internetowym chcą tego samego! Pragną przyjrzeć się produktowi z jak największej liczby kątów. Stąd zadbanie o dobre i szczegółowe zdjęcia produktów w sklepie internetowym jest tak ważne. Wyobraźmy sobie dwa rodzaje sklepów internetowych z odzieżą. W jednym z nich interesujące nas produkty pokazane są tylko z przodu. W drugim produkt pokazany jest z każdej strony, klient ma możliwość maksymalnego przybliżenia materiału oraz produkt pokazany jest na modelce. Zatem, w którym sklepie klienci chętniej zrobią zakupy? Oczywiście, że w drugim! Co więcej, bardziej profesjonalne marki korzystają również z sesji wizerunkowych z modelami, zdjęć 360 stopni, czy filmików przedstawiających produkt w akcji, np. pokazanie sukienki na modelce w ruchu. W przypadku produktów użytku domowego popularne są zdjęcia oraz filmiki instruktażowe obrazujące proces montażu, oraz użytkowania.

Skąd zdjęcia produktowe do sklepu internetowego?

Jeśli posiadasz swój sklep internetowy i chcesz mieć profesjonalne zdjęcia produktów, masz kilka opcji do wyboru. Część osób wykorzystuje zdjęcia producenta, jeśli takowe są dostępne. Jest to dość powszechna praktyka, jednak jeżeli masz do czynienia z utworami, nie możesz bez zgody autora publikować ich w sklepie internetowym! Nie dość, że przez to możesz łamać prawo, to jeszcze Twoje zdjęcia niczym nie będą wyróżniać się spośród konkurencji.

Druga opcja to robienie zdjęć samodzielnie w domu. Jest to rozwiązanie dla osób, którym wystarczy na bardzo podstawowych zdjęciach. W tym przypadku będziesz musiał zainwestować w oświetlenie, aparat (może być w telefonie), stół bezcieniowy czy statyw. Jest to jednak dobry sposób do fotografowania małych produktów. Do tych większych potrzebne będzie białe tło fotograficzne i dużo więcej miejsca. Nie zapominaj również o programie graficznym do obróbki zdjęć. Jest to jednak opcja dla osób, które dysponują większą ilością wolnego czasu, mają podstawową wiedzę o fotografii oraz potrafią wykonać podstawową obróbkę zdjęć.

Najlepszą opcją jest profesjonalna sesja produktów wykonana w Packshot Studio, gdzie zdjęcia produktowe dostosowane są do wymagań każdego klienta oraz spełniają standardy, wymagane na platformach sprzedaży internetowej. Z nami na pewno wyróżnisz się wśród ogromnej konkurencji, a sprzedaż Twoich produktów szybko wzrośnie. Pamiętaj, że profesjonalny packshot to klucz do sukcesu sklepu online.

————————————————————————————————

Każdego dnia mijamy na ulicach wiele krzyczących do nas reklam. Dzieje się to także w Internecie czy prasie. Zastanówmy się, co decyduje o tym, że nasz wzrok zatrzymuje się właśnie na tej jednej reklamie? Świat reklamy bez fotografii jest mało wartościowy. Dobre zdjęcia produktowe odgrywają ogromną rolę przede wszystkim w pozyskaniu klienta.

 

Dlaczego fotografia w reklamie jest tak ważna?

Dobra fotografia produktu lub usługi powinna być intrygująca i skuteczna. Prawda jest taka, że im lepsze zdjęcie, tym lepsza będzie sprzedaż produktu. I z tego właśnie powodu fotografia, szczególnie ta produktowa, tzw. packshot jest jedną z najprężniej rozwijających się dziedzin. Jeżeli zdjęcie nie będzie się wyróżniać, to nie przyciągnie uwagi odbiorców i nie zapewni nam zysków – a to właśnie chodzi!

Dobre zdjęcie produktu jest reklamą samą w sobie. Odwołajmy się do najbardziej znanego przykładu! Wchodzimy na jakąkolwiek platformę zakupową, np. allegro. Szukamy butów do biegania. Wśród setek ogłoszeń widzimy kilka aukcji w tej samej atrakcyjnej cenie. Którą aukcję wybierzemy? Oczywiście, że tą, na której produkt jest najlepiej przedstawiony, tzn. pokazane są z bliska jego szczegóły, jest on doskonale oświetlony czy nie widać na nim żadnych mankamentów. Kupujący przed zakupem lubią produkt dokładnie obejrzeć z każdej strony, dlatego jedno słabej jakości zdjęcie na pewno nie zapewni Tobie zysków. A pamiętajmy, że oczekiwania współczesnych konsumentów są bardzo wysokie. Aby reklama zapadła w pamięci konsumentów, musi być naprawdę ciekawa – szczególnie fotografia, która jest jej częścią składową. To właśnie ona ma skutecznie zachęcać do zakupu.

Fotografia produktowa to must have każdej firmy

To prawda! Jeżeli prowadzimy działalność usługową lub sprzedajemy produkty w Internecie, profesjonalne zdjęcia będą nam potrzebne, gdyż to właśnie one zapewnią naszej firmie większą sprzedaż. Przydadzą się one nie tylko na platformy sprzedażowe, ale również na fanpage firmowe na portalach społecznościowych. Dobre zdjęcia z pewnością pomogą w promocji marki. Zdjęcia produktowe powinny przedstawiać produkt w świetle realnym. Pozwoli nam to zdobyć zaufanie klientów. Każdy z nas z pewnością zna sytuację, kiedy zamawia sobie swój wymarzony ciuszek, a kilka dni później przychodzi zupełnie coś innego. Nie powinno się wykorzystywać fotografii produktowej do „oszukiwania” klientów, ale ukazywać produkt w jak najlepszym świetle.