Perfekcyjnie przedstawiony produkt na zdjęciu wzbudzi o wiele większe zainteresowanie niż słabej jakości fotografia produktowa. Konsumenci to wzrokowcy, dlatego, jeżeli chcesz zainteresować ich swoją ofertą, musisz wiedzieć jak stworzyć fotografię przyciągającą wzrok. Czym jest packshot i jak zrobić zdjęcie produktowe, które pozytywnie wpłynie na sprzedaż i zwiększy grono naszych klientów?

Czym jest packshot i fotografia produktowa?

Fotografia produktowa to obecnie najpopularniejszy sposób pokazywania zalet i cech produktów przeznaczonych do sprzedaży. Zdjęć produktowych potrzebuje praktycznie każdy przedsiębiorca, gdyż dobrze sfotografowany produkt daje gwarancję dużo większej sprzedaży. Packshot jest to zdjęcie przedstawiające produkt za pomocą statycznego lub ruchomego obrazu, przygotowywane na białym tle, stole lub w namiocie bezcieniowym. Taki zabieg ułatwia późniejszą obróbkę w programie graficznym.

Zdjęcia produktowe typu duch

Przy prezentacji odzieży najczęściej wykorzystujemy manekin damski lub męski, który poprzez odłączane elementy pomaga stworzyć wrażenie niewidocznej postaci. Są to tak zwane zdjęcia na duchu lub ghost. Dzięki neutralnej oprawie packshot pozwala wyeksponować urok i wyjątkowe cechy produktu, tj. jego kolorystykę, kształt czy detale. Jakość zdjęć zależy w dużym stopniu od tego, jak starannie przygotujemy produkty. Powinny być one odpowiednio oświetlone (bez brzydkich odbić i prześwietleń), ostre oraz uchwycone pod dobrym kątem. Zdjęcia produktowe wykorzystuje się przede wszystkim na stronach internetowych, social mediach, w reklamach, ulotkach, telewizji czy prasie.

Przygotowanie produktu i postprodukcja

Przed wykonaniem zdjęcia zawsze powinniśmy przygotować produkt tak, aby wyglądał, jak najlepiej. Oznacza to, że musimy wykonać montaż produktu, wypchać produkt w środku, wyprasować go, spiąć czy wyczyścić. Następnym etapem jest postprodukcja, czyli kompleksowa i zaawansowana obróbka fotografii, która obejmuje między innymi szparowanie (usunięcie tła produktu), usunięcie rys, plam i niedoskonałości, prostowanie, poprawę kształtu, dopasowanie kontrastu, dodanie odbicia lub cienia czy zmianę kolorystyki produktu. Przy użyciu narzędzia color checker możemy skalibrować kolory. Zdjęcia produktów przeznaczone do publikacji na stronach internetowych wystarczy podstawowo wyretuszować. Natomiast packshoty publikowane, np. w prasie, telewizji, czy na banerach powinny zostać poddane postprodukcji. Pamiętajmy, że fotografie produktowe mają zachęcać odbiorcę do zakupu, dlatego produkt powinien prezentować się jak najlepiej. Usuwanie drobnych niedoskonałości, wad czy lekka korekta kształtu jest uzasadnione. Jednak ważne jest, aby produkty nie wyglądały lepiej niż w rzeczywistości, gdyż otrzymany produkt może rozczarować naszych klientów.